Wednesday 12 March 2014

ONLY ONE WORD ; ALHAMDULILLAH :)

Alhamdulillah. Syukur alhamdulillah YA ALLAH..


Tak terkata bile bace tweet sara chan tadi, syukur alhamdulillah :) Lega sangat. Sangat. Bile dapat tahu yang bilangan 107 nie dapat dikekalkan. No resit, no dismiss :) But still, it is a long journey right ? Banyak lagi yang perlu ditempuhi kan. Half way pun tak sampai lagi. Tapi, syukur sangat bile ade pencapaian macam nie,kalau nk dibandingkan dengan zenki dulu kan. Yeap, we learnt from the past :)

sara-chan (:

Advice2 dari cik sara kite :) doumo arigatou sara chan <3 so insyaALLAH, akan buat yang terbaek, u1 ni nattara, minna ishhoni ganbarimashou ! Moge ALLAH permudahkn, moge ALLAH redha, amin.



:)

Oh  ye btw sem 2 dah berakhir n dats mean zaman matrik pun dah berakhir, alhamdulillah. :)
Nak jadi senpai dah ! ^^ Banyak benda yang aku belajar masuk JAD nie, terlalu banyak. Even kadang2 still lgi duk tanye diri nie kenape la masuk JAD. But then bile fikir balek, semua nie ketentuan ALLAH kan :) Takdir yang membawa aku ke sini and for sure ALLAH Maha Mengetahui ape yang terbaik untuk hambaNya. Cume tinggal kite je sebagai hambaNya nie nak bersyukur ataupun tidak kan. Tapi tu lah kadang ape yang kite tahu cume merungut, merungut n merungut je kan ? Tanpa menyedari yang rencana ALLAH tu adalah yang terbaek. Allahu..

And sememangnya aku patut bersyukur sangat masuk JAD nie. Lau tk, takdelah diri aku yang sekarang nie. Bile aku kenal usrah ? Kemanisan ukhuwwah yang sebenar ? Tarbiyyah ape semua ? Subhanallah.. Bersyukur la dapat semua tu sumayyah, kalau kat tempat lain, belum tentu dapat semua tu. Tinggal diri sendiri je sama ada nk manfaatkan semua tu ke arah kebaikan atau sebaliknya. Moge terus belajar n istiqamah. Sikit2 takpe yang penting usaha tu !

Soooo korekara, aku dah decide dah. Aku nak lalui semua yang bakal aku hadapi dengan hati yang redha, tak kire la pahit mane pun. Kalau pahit, diri kite sendiri lah kan kena maniskan ? :) Tu diaaaa. Sebab nie kisah kite, kitelah yang bertanggungjawab nak corakkannya, bukan orang lain.
Yang penting, sentiasa yakin yang setiap apa pun yang berlaku, pasti ade hikmah yang ALLAH sembunyikan. Yakin dengan janji ALLAH, sebab janji ALLAH tu pasti :)

Moge ALLAH redha, amin.


No comments:

Post a Comment